جراحی انحراف بینی

جراحی انحراف بینی یا سپتوپلاستی در راستای اصلاح فرم کج سپتوم انجام می پذیرد. سپتوم یا تیغه بینی ، دیواره ای است که ساختار درونی دماغ را به دو قسمت تقسیم می کند. سپتوپلاستی در واقع جراحی بینی اما از نوع درمانی محسوب می شود. بدین معنا که هدف اصلی آن رفع نواقص عملکردی دماغ است که به سبب انحراف سپتوم ایجاد شده است. چنانچه فرد بخواهد ظاهر بینی خود را تغییر دهد باید تحت پروسه سپتورینوپلاستی قرار گیرد. دکتر کامران اسعدی فوق تخصص جراحی پلاستیک زیبایی و ترمیمی می باشند که می توانید جهت انجام عمل انحراف بینی به ایشان مراجعه نمایید.

 

جراحی انحراف بینی

 

هدف از انجام سپتوپلاستی

در بسیاری از افراد ، درصدی از کج بودن تیغه بینی مشاهده می شود. اما زمانی که انحراف آن شدید باشد باعث انسداد مسیر عبور هوا در یک سمت بینی می شود. بدین نحو جریان هوا در مجاری تنفسی کاهش یافته و تنفس دشوار می گردد. چنانچه به سبب بروز این عارضه کیفیت زندگی شما تحت تاثیر بسیار قرار گیرد ، جراحی انحراف بینی امری الزامی تلقی می شود.

آشنایی جامع با دلایل انحراف بینی

همانطور ذکر کردیم این جراحی با هدف تصحیح تیغه و بهبود تنفس و ظاهر بینی انجام می‌ شود. در این جراحی ، تیغه بینی صاف و به موقعیت صحیح خود برگردانده می‌ شود تا انسداد ها برطرف شده و تنفس بهبود یابد. انحراف بینی یا کجی تیغه سپتوم معمولاً به دلایل مختلفی ایجاد می‌ شود که برخی از آن ‌ها را با یکدیگر بررسی می کنیم :

تروما یا آسیب فیزیکی : یکی از رایج ‌ترین دلایل انحراف بینی ، آسیب ‌های فیزیکی وارد شده به بینی می باشد. این آسیب‌ ها می ‌توانند ناشی از ضربه‌ ، سقوط از ارتفاع ، تصادف یا حتی ورزش ‌های تماس نزدیک باشند. هر نوع ضربه به بینی می ‌تواند باعث تغییر شکل و انحراف تیغه آن شود.

عوامل مادرزادی : برخی افراد با انحراف بینی متولد می ‌شوند. این حالت ممکن است به دلیل رشد نا متعادل غضروف و استخوان در دوران جنینی باشد. در چنین مواردی ، انحراف بینی به طور طبیعی در طول زمان مشخص‌ تر می ‌شود.

رشد نامتقارن : در طول رشد و بلوغ ، تیغه بینی ممکن است به طور نامتقارن رشد کند. این رشد نامتقارن می ‌تواند به مرور زمان منجر به انحراف بینی شود.

عفونت‌ ها و التهابات مکرر : عفونت‌ مزمن سینوس ‌ها و التهابات طولانی ‌مدت نیز دلیل دیگری بر ایجاد انحراف بینی تلقی می شود ؛ زیرا باعث تغییرات ساختاری در تیغه آن می شوند.

پروسه‌های جراحی قبلی : جراحی ‌های قبلی بینی مانند عمل‌های زیبایی یا درمان شکستگی در این عضو، در صورتی که به درستی انجام نشده باشند ممکن است به انحراف تیغه بینی منجر شوند که رفته رفته خود را آشکار می سازد.

به طور کلی ، درک دلایل ایجاد انحراف بینی می ‌تواند به تصمیم‌ گیری مناسب برای درمان و جراحی کمک کند و زندگی روزمره افراد را بهبود بخشد.

نحوه تشخیص انحراف سپتوم

جهت بررسی بینی و میزان انحراف سپتوم ، پزشک با استفاده از آندوسکوپ که لوله ای باریک بوده و یک دوربین کوچک به انتهای آن اتصال یافته است، ساختار داخلی دماغ را معاینه می کند. در موارد کمی دیده شده است که پزشک انجام سی تی اسکن را هم پیشنهاد می کند. البته که انجام این تست ضروری نمی باشد.

اقدامات پیش از جراحی انحراف بینی

بعد از اینکه تصمیم به جراحی بینی تان گرفتی انواعی از اقدامات وجود دارد که می بایست انجام دهید از جمله این اقدامات می توان به موارد زیر اشاره کرد.در مورد انتخاب جراح بینی صحبت کردیم اما اقدامات پیش رو نیز احتیاج می باشد.هنگام مراجعه به بهترین دکتر عمل انحراف بینی در تهران ، ایشان به بررسی پیشینه پزشکی و داروهای مصرفی شما می پردازد. این مراحل به جهت ارزیابی سطح سلامت عمومی شما انجام می پذیرد تا در طول عمل مشکلی برایتان پیش نیاید. سپس برای پی بردن به میزان انحراف سپتوم و انتخاب تکنیک مناسب ، جراح بینی به معاینه فیزیکی دماغ می پردازد.
در پایان جلسه ، پزشک از شما درخواست می کند تا به منظور جلوگیری از بروز عارضه در حین جراحی انحراف بینی و دوران ریکاوری پس از آن ، مصرف داروهایی که مسبب افزایش خونریزی هستند را قطع کنید و اگر سیگار کشیدن و مصرف نوشیدنی های الکلی از عادات شما می باشند ، حداقل 2 هفته پیش از سپتوپلاستی ، این اعمال را کنار بگذارید. به دلیل اینکه قرار است تحت بیهوشی عمومی قرار بگیرید باید مدت زمان 8 ساعت پیش از جراحی را ناشتا باشید و چیزی نخورید و ننوشید. هیچ گونه آرایشی نباید بر روی صورتتان باشد. نتایج آزمایشات پیش از عمل را حتما به همراه خود بیاورید.

جراحی انحراف بینی

چگونگی انجام سپتوپلاستی

  • جراح بینی ، کجی سپتوم را با برش ، تغییر محل قرار گیری آن و استفاده از گرافت های غضروفی یا استخوانی ، اصلاح می کند. تکنیک باز یا بسته برای عمل سپتوپلاستی با توجه به شرایط بینی و تشخیص پزشک انتخاب می شود.
  • در صورتی که استخوان بینی کج بوده و به سبب آن سپتوم به یک سمت منحرف شده باشد، جراح با ایجاد برش هایی بر روی استخوان ، محل قرار گیری آن ها را اصلاح می کند. اگر ناهنجاری ایجاد شده در راستای پل بینی باشد ، تغییرات مورد نیاز با استفاده از بافت های پیوندی غضروفی انجام می پذیرد.
  • بهترین دکتر جراحی انحراف بینی در تهران در این رابطه می گوید ، برای انجام تغییرات گفته شده ، فرد باید تحت یکی از انواع بیهوشی قرار گیرد. دشواری پروسه فاکتوری است که نوع آن را تعیین می کند. طی بیهوشی عمومی فرد به طور کامل هوشیاری خود را از دست می دهد. اما در بی حسی موضعی تنها ناحیه تحت جراحی بی حس شده و فرد در طول عمل بیدار است.
  • در انتهای عمل ، زمانی که تمام تغییرات اعمال شد ، برش ها بخیه شده و بینی پانسمان می شود. پانسمان داخلی بینی ، با نظر دکتر انجام می شود.

روش های جراحی انحراف بینی

بینی های دارای انحراف ممکن است که تحت تکنیک باز و بسته انجام شوند.

  •  باز:

در حین این پروسه برشی بر روی پوسه و در ناحیه کلوملا ایجاد می شود در انتها بعد از پروسه جای اسکار در ان ناحیه باقی می ماند که بعد از انجام مراقبت های بعد از جراحی انحراف بینی بسیار کمرنگ و محو خواهد شد.

  •  بسته:

برش های بینی همگی داخل سوراخ های بینی هستند و جراحی از این طریق انجام شده و در نهایت بخیه های داخلی زخم ها را می بندد.

 

جراحی-انحراف-بینی

 

آیا برای انجام سپتوپلاستی باید استخوان شکسته شود؟

برای اینکه بینی کج را صاف کنند بهترین دکتر جراحی سپتوپلاستی در تهران نیاز به انجام دادن انواعی از فعالیت ها دارد.معمولا متقاضیان این جراحی علاقه مند هستند که تیغه بینی آنها نیز کاملا صاف شود بعد از این فرآیند بینی ظاهری پهن پیدا می کند اما برای اینکه بینی باریک شده  و ظاهر زیباتری را پیدا کند،در این حالت باید برخی از استخوانهای بینی توسط جراح بینی شکسته و تغییر شکل داده شوند.

ایا عمل انحراف بینی باعث زیبایی میشود ؟

یکی از پر تکرار ترین و مهم ترین سوالاتی که افراد در رابطه با عمل سپتوپلاستی از پزشکان می پرسند این است که با انجام عمل انحراف بینی آیا چهره ما زیبا تر می شود یا خیر؟ لازم است بدانید انحراف بینی به معنای کج بودن و متمایل بودن تیغه میانی به بینی یک سمت می باشد که موجب تنگی نفس یا مسدود سازی مجرای تنفسی می شود. این انحراف در تیغه میانی بوده و هیچ تاثیری در زیبایی چهره ندارد. به بیانی دیگر در صورتی که شما به این عارضه دچار شده باشید ، علائم و نشانه های در ظاهر بینی خود نخواهید بود ، چرا که در صورت مشاهده کجی در ظاهر بینی ، این به این معنی است که شما بینی کج دارید و باید عمل زیبایی بینی کج را انجام دهید که این عمل با سپتوپلاستی متفاومت می باشد. از همین رو می توانیم بگویم عمل سپتوپلاستی یا جراحی انحراف بینی تاثیری بر روی زیبایی چهره شما نداشته و ندارد. اما چنانچه همزمان با این عمل درمانی قصد داشته باشید پروسه ای را انجام دهید که زیبایی چهره و بینی تان کمی افزایش پیدا کند امکان پذیر می باشد. شما عزیزان می توانید عمل زیبایی را همزمان عمل انحراف تیغه میانی بینی انجام دهید که به آن عمل سپتورینوپلاستی گفته می شود. سپتو به معنی انحراف تیغه میانی بینی و رینوپلاستی به معنای عمل زیبایی بینی.

 

 

نتیجه جراحی انحراف بینی

با گذشت 3 الی 6 ماه از سپتوپلاستی ، بافت بینی تا حد قابل قبولی تثبیت شده است. با اینحال تا یک سال باید همچنان از بینی خود محافظت کنید. در صورت موفقیت آمیز بدون عمل انحراف بینی ، مشکلات تنفسی به طور کامل برطرف خواهند شد.​

هزینه درمان انحراف بینی

همانطور که می دانید هزینه در تصمیم گیری ما انسان ها تاثیر بسیار زیادی دارد. از همین رو افرادی که متقاضی جراحی انحراف بینی در تهران یا دیگر شهر های ایران هستند ، به دنبال این می باشند که از قیمت نهایی عمل درمانی خود اطلاع پیدا کنند. اما لازم به ذکر است که هزینه درمان انحراف سپتوم با انجام جراحی بینی به عوامل متعدد بسیار زیادی از قبیل میزان انحراف ، نوع بینی ، نوع عمل جراحی ، میزان تغییرات اعمال شده و غیره بستگی دارد از همین رو اعلام یک هزینه ثابت مقدرو نمی باشد. عزیزانی که تمایل دارند عمل انحراف بینی را در تهران و نزد دکتر کامران اسعدی بهترین جراح پلاسیتیک تهران انجام دهند می توانند با مراجعه حضوری به ایشان تحت معاینه و بررسی قرار گیرند. ایشان پس از معاینه و تشخیص انحراف بینی هزینه نهایی عمل را به شما اعلام می کند و در رابطه با روند عمل جراحی ، نکات مراقبتی و اقدامات پیش از آن اطلاعاتی را به شما می دهد.

در پاسخ به کسانی که در رابطه با پرداخت هزینه جراحی انحراف بینی توسط بیمه سوال می پرسند باید بگویم از انجایی که عمل انحراف بینی یک عمل درمانی برای رفع مشکلات تنفسی به وجود آمده بر اثر انحراف تیغه میانی بینی می باشد ، شرکت های بیمه هزینه کل یا بخشی از آن را پرداخت می کنند. اما چنانچه بیمار همزمان با این عمل ، جراحی زیبایی بینی را انجام دهد یا به عبارتی دیگر متقاضی عمل سپتورینوپلاستی باشد ، بیمه هیچ هزینه ای را متقبل نمی شود و فرد متقاضی باید تمامی آن را پرداخت نماید.

 

ثبت نام
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
قدیمی ترین
جدیدترین بیشترین رای
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات