با توجه به اینکه رینوپلاستی یکی از عمل های زیبایی پرطرفدار در جامعه امروزی ما می باشد ، لذا مقاله ای به عنوان اقدامات قبل از جراحی بینی تهیه نموده ایم تا بتوانید با مطالعه آن ، یک جراحی بینی ایمن را تجربه نمایید. همانطور که انتخاب بهترین جراح پلاستیک می تواند در میزان موفقیت نتیجه عمل بینی شما تاثیر مستقیم داشته باشد ، رعایت نکات قبل از جراحی که در ادامه مقاله دکتر کامران اسعدی به آن اشاره می شود ، بعد عمل بینی نیز در این زمینه بسیار سودبخش خواهد بود.

 

 

انتخاب جراح رینوپلاستی با تجربه

عمل رینوپلاستی به علت پیچیدگی هایی که به همراه خود دارد ، نیازمند پزشکی با تجربه و ماهر می باشد. بنابراین لازم است تا افراد در اقدامات قبل از جراحی بینی ، ابتدا به دنبال یک جراح حاذق نیز باشند. زیبا جویان می توانند با جست و جو در شبکه اجتماعی و یا پرس و جو از دوستان و اطرافیان خود جویای یک جراح بینی خوب باشند. همچنین می توانند با حضور در مطب پزشک مورد نظر خود ، از مراجعین سوالات خود را درباره پزشک بپرسند و یا مدارک موجود در مطب را مطالعه کنند و در نهایت با سنجیدن تمامی موارد ، پزشک خوب و ماهر در تهران نیز انتخاب کنند.

اقدامات ضروری قبل از عمل رینوپلاستی

مصرف دارو قبل از عمل بینی

داروهایی مثل آسپرین و مسکن ها موجب رقیق شدن خون می گردند ، از این رو به منظور پیشگیری از بروز خونریزی حین جراحی در هنگام رعایت اقدامات قبل از جراحی بینی ، لازم است از 2 هفته قبل ، مصرف آن ها را متوقف نمایید.

جراحی بینی در دوران قاعدگی

پریود بودن هنگام عمل بینی هیچ اختلالی در روند رینوپلاستی به وجود نمی آورد ، اما با توجه به اینکه اغلب بانوان در زمان قاعدگی با دگرگونی های هورمونی مواجه شده و خلق و خوی آن ها در حالت تعادل قرار ندارد ، لذا بهتر است زمان اقدامات قبل از جراحی بینی خود را در تاریخ دیگری تنظیم نمایید.

عمل بینی در افراد سیگاری

یکی از وظایف خون ، اکسیژن رسانی به بافت های بدن می باشد و مصرف دخانیات و الکل ، این عملکرد را تحت تاثیر قرار داده و با اختلال مواجه می کند ، بنابراین باید به مدت 15 روز در اقدامات قبل از جراحی بینی ، مصرف آن ها را ترک نمایید.

 

 

سرماخوردگی قبل از عمل بینی

از آن جایی که در زمان سرماخوردگی معمولا گرفتگی و آبریزش بینی رخ می دهد ، بنابراین توصیه می شود چنانچه قبل از جراحی بینی دچار سرماخوردگی شدید ، تاریخ عمل رینوپلاستی خود را تا زمان بهبودی در اقدامات قبل از جراحی بینی ، به تاخیر بی اندازید.

استرس داشتن قبل از جراحی بینی

بسیاری از افراد قبل از انجام عمل بینی دچار اضطراب می شوند. هرچند که اگر دکتر کامران اسعدی را برای عمل رینوپلاستی انتخاب کرده باشید ، دیگر جای هیچ گونه نگرانی وجود ندارد ، اما به هرحال می توانید برای درمان استرس در اقدامات قبل از جراحی بینی ، طبق نظر بهترین پزشک در تهران ، از قرص های ضد استرس استفاده کنید.

از مصرف محصولات آرایشی خودداری کنید

توجه داشته باشید که استفاده از محصولات آرایشی در اقدامات قبل از جراحی بینی و یا در روز عمل ، خطر عفونت را بسیار افزایش می هد. بنابراین از استفاده آن ها چند روز قبل و تا بهبودی کامل خودداری کنید.

از پوست خود در برابر اشعه خورشید محافظت کنید

بهتر است همواره به صورت مرتب از پوست خود در برابر اشعه مضر خورشید محافظت کنید. در اقدامات قبل از جراحی بینی ، حفاظت از پوست و جلوگیری از اسیب های اشعه خورشید ،  یکی از موارد مهم و ضروری می باشد که افراد برای داشتن عمل رضایت بخش و موفقیت آمیز باید به ان توجه بسیاری نیز داشته باشند.

قبل از عمل بینی چی بخوریم یا قبل از عمل بینی چه غذاهایی بخوریم

تنها مطلب مهمی که باید در این مورد به آن توجه داشته باشید ، ناشتا بودن به مدت 8 ساعت قبل از جراحی بینی است. علاوه بر آن پیشنهاد می گردد در اقدامات قبل از جراحی بینی ، وعده غذایی قبل از عمل رینوپلاستی را سبک میل نموده و از مصرف مواد غذایی که موجب رقیق شدن خون می شود پرهیز نمایید.

✔ جراحی زیبایی بینی توسط دکتر اسعدی فوق تخصص جراحی پلاستیک تهران

انجام آزمایشات ضروری در اقدامات قبل از عمل رینوپلاستی

لازم است تا زیبا جو در اقدامات قبل از جراحی بینی خود ، آزمایشاتی را به منظور بررسی کامل پزشک و جهت اطلاع از شرایط و  سلامت بدن بیمار تهیه کند و در اختیار جراح بینی خود نیز قرار دهد.

آزمایش خون: تمامی افراد باید قبل از عمل رینوپلاستی آزمایش خون را نیز انجام دهند. بهتر است بدانید که این آزمایش نشان دهنده عفونت ، کم خونی و بیماری های دیگر بوده که با بررسی آن ها برای پیشگیری و درمان اقدام خواهد شد.

آزمایش HIV: برخی بیماری ها همچون HIV و هپاتیت می توانند عمل رینوپلاستی افراد را دچار مشکل کنند ، بنابراین لازم است تا آزمایشاتی جهت بررسی این اختلالات تهیه شود.

سونوگرافی: خانم های مشکوک به بارداری برای پیشگیری از وارد شدن آسیب به جنین لازم است در ابتدا آزمایشاتی همچون سونوگرافی  را جهت مشخص شدن بارداری شان نیز انجام دهند.

سی تی اسکن: تهیه عکس با استفاده از سی تی اسکن سبب اطلاع پزشک از انحراف استخوان سپتوم بینی ، پولیپ و گرفتگی های مجاری بینی نیز خواهد شد.

تست PTT: بهتر است بدانید که انجام تست PTT در اقدامات قبل از جراحی بینی ، به تشخیص و میزان قدرت لخته شدن خون زیبا جو کمک خواهد کرد.

دیگر اقدامات قبل از جراحی بینی

  • استحمام نمودن جزء اقدامات شب قبل از عمل بینی است زیرا شما تا چند روز پس از انجام رینوپلاستی نمی توانید حمام بروید بنابراین توصیه می شود قبل از جراحی بینی حمام کرده و آقایان ریش و سبیل خود را اصلاح کنند.
  • با توجه به اینکه بعد از جراحی رینوپلاستی باید تا زمان بهبودی ، از بینی خود در مقابل ضربه و سایش مراقبت نمایید لذا پیشنهاد می گردد در روز عمل بینی لباس دکمه دار بپوشید.

افراد مبتلا به آلرژی باید از چه اقداماتی پیروی کنند؟

توجه داشته باشید که برخی از افراد به آلرژی و حساسیت های فصلی مبتلا می باشند ، در این مواقع زیبا جو در اقدامات قبل از جراحی بینی باید وضعیت خود را به پزشک خوب در تهران اطلاع دهد ، تا با مصرف برخی داروها علائم آن ها کاهش و یا بهبود یابد و سپس جراحی رینوپلاستی انجام شود.

پیشگیری از استرس

همانطور که اشاره شد ، استرس و نگرانی ‌های خود را می توانید با توجه به برخی اقدامات قبل از جراحی بینی کاهش دهید و به طور عمده خیالی آسوده تر نسبت به عمل رینوپلاستی داشته باشید. در زیر چند اقدام موثر و مهم جهت پیشگیری از استرس قبل از جراحی بینی را بررسی می ‌کنیم.

اولین گام برای کاهش استرس ، کسب اطلاعات و آگاهی کافی قبل از عمل بینی است. مطالعه و بررسی منابع مرتبط با فرآیند مذکور و پرس و جو در مورد تجربه دیگران می ‌تواند اطمینان شما را افزایش دهد و از استرس ناشی از عدم اطلاعات کاسته شود.

همچنین ، برای حل مشکلات و بیان نگرانی‌ های خود ، ملاقات با پزشک و تیم درمانی بسیار کمک کننده است. این افراد می ‌توانند شرایط و جزئیات جراحی را به شما توضیح دهند و از بروز نگرانی ‌ها جلوگیری کنند.

آموزش و تمرین تکنیک ‌های آرامش مانند مدیتیشن ، یوگا یا تمرین تنفس عمیق می ‌تواند به شما کمک کند تا استرس را کاهش دهید و آرامش بیشتری در ذهن و بدن خود تجربه کنید.

برنامه ‌ریزی قبل از جراحی بینی ، شامل تهیه مواد مورد نیاز ، تنظیم زمان‌ های استراحت و تعیین شرایط خانه پس از جراحی ، می ‌تواند به شما اطمینان دهد و استرس را کاهش دهد.

در نهایت ، حمایت و پشتیبانی از خانواده و دوستان نقش بسیار مهمی در کاهش استرس قبل از جراحی دارد. ارتباط موثر و مثبت با افرادی که از شما مراقبت می ‌کنند ، می ‌تواند به شما اعتماد به نفس بیشتری بدهد.

به طور کلی ، پیش‌ گیری از موانع ممکن در روند جراحی بینی ، ایجاد آمادگی روحی و ذهنی قبل از عمل و انجام اقدامات مناسب برای مدیریت استرس می‌ توانند به شما کمک کنند تا تجربه جراحی را بهبود بخشید و بهبودی سریع ‌تری را تجربه کنید.

نوشته های تازه

جراحی بینی گوشتی

جراحی بینی گوشتی یکی از انواع اعمال جراحی بینی بوده که برای رفع عیوب مربوط…

6 روز قبل

جراحی بینی استخوانی

جراحی بینی استخوانی اصطلاحی است که برای رفع ایرادات بینی از نوع استخوانی ( غضروفی…

2 هفته قبل

مراقبت های بعد از جراحی بینی

نکته ای که باید به آن توجه ویژه داشته باشید این است که برای کسب…

3 هفته قبل

جراحی لیفت سینه

 یکی از اندام های زنانه که در زیبایی استایل و هیکل بانوان نقش بسیار پررنگی…

4 هفته قبل

جراحی انحراف بینی

جراحی انحراف بینی یا سپتوپلاستی در راستای اصلاح فرم کج سپتوم انجام می پذیرد. سپتوم…

1 ماه قبل

پیکرتراشی

پیکرتراشی یک روش غیرتهاجمی است که با هدف رفع چاقی موضعی در نواحی گوناگون بدن…

2 ماه قبل