مقالات

جراحی بینی گوشتی

جراحی بینی گوشتی یکی از انواع اعمال جراحی بینی بوده که برای رفع عیوب مربوط به بینی های گوشتی انجام می پذیرد. ممکن است که شما نیز فردی باشید که از بینی گوشتی خود رضایت ندارید و تصمیم به جراحی کردن بینی گرفته اید. انجام عمل زیبایی بینی نزد دکتر کامران اسعدی ، بهترین فوق تخصص جراح پلاستیک و زیبایی تهران  پیشنهاد ما به شما می باشد. چرا که ایشان سالیان سال است در این زمینه فعالیت می کنند و توانسته اند نتایج خارق العاده و زیبایی را به ارمغان اورند.

 

 

خصوصیات بینی گوشتی

در کل دو تمثیل برای بیان انواع بینی ها بکار برده می شود که یکی بینی گوشتی و دیگری بینی استخوانی می باشد. در این مقاله به بینی های گوشتی و مطالب مربوط به عمل جراحی دماغ آن می پردازیم. بینی های گوشتی با دو ویژگی ضخامت لایه پوستی و ظرافت غضروف ها مشخص می گردد. پوستی که روی این نوع بینی ها را می پوشاند به خاطر میزان غدد چربی یا توده بافت پوستی ، دارای ضخامت زیاد بوده که همین امر موجب تضعیف غضروف های موجود در زیر آن می گردد. عمل جراحی بینی گوشتی که ضخامت آن به دلیل وجود غدد چربی ( سباسه ) می باشد ؛ نسبت به بینی های با تراکم بافت زیاد ، موفقیت آمیزتر خواهد بود.

ناهنجاری های بینی گوشتی

نازیبایی های رایج در بینی گوشتی به شرح زیر می باشد:

  1. پهن بودن بینی
  2. بزرگی سوراخ ها
  3. ضخامت پره های بینی
  4. افتادگی در قسمت نوک بینی ( چون غضروف های بینی ضعیف است و توانایی نگه داشتن پوست ضخیم را ندارد)

نقش پوست در رینوپلاستی گوشتی

جراحی دماغ یکی از پیچیده ترین اعمال جراحی زیبایی به شمار می رود که با توجه به تنوع بافت ها و ساختارهای بینی و نیز نتایج مختلفی که مورد نظر بیماران است ، حتما باید توسط یک جراح بینی باتجربه و متبحر در تهران یا شهر های دیگر ایران انجام شود. در میان بسیاری از عواملی که باعث پیچیده تر شدن جراحی زیبایی بینی می شوند ، پوست ضخیم یکی از رایج ترین مواردی است که میزان پیچیدگی عمل بینی را چند برابر می کند ؛ لذا اگر بهترین جراح بینی تهران یا دیگر شهر های ایران با تأثیر پوست بینی بر روند عمل رینوپلاستی و ماحصل عمل زیبایی دماغ  ، آشنایی نداشته باشد ، ممکن است سبب بروز عوارضی برای بیمار گردد.

چالش های پوست ضخیم

در ادامه به توضیحات دکتر کامران اسعدی بهترین دکتر بینی تهران خواهیم پرداخت. به طور کلی پوست ، به منزله نوعی پوشش بر روی غضروف و استخوان بینی محسوب می شود ؛ حال آن که هر قدر این پوشش ، ضخیم تر باشد ؛ می تواند ظرافت های بینی را پوشانده و موجب شود این طور به نظر برسد که بینی ، فرم خاصی ندارد.حال چنانچه در حین جراحی بینی گوشتی به این مسئله پرداخته نشود ، ممکن است تغییرات اساسی که در بینی ایجاد می شود به خوبی قابل مشاهده نباشد.علاوه بر این ، وزن پوست ضخیم تر نیز می تواند نوک بینی را به سمت پایین بکشد و دکتر زیبایی بینی باتجربه علت این مسئله را تشخیص داده و در حین رینوپلاستی به آن رسیدگی می کند.

فیلم عمل بینی گوشتی توسط بهترین جراح بینی تهران

 

نا گفته نماند که در حین جراحی بینی گوشتی ، تغییرات ایجاد شده در استخوان و غضروف می تواند در نهایت باعث ضعف در ساختار بینی شود.اگرچه این مسئله ، معمولا برای افراد با پوست نازک ترایجاد نمی شود ؛ اما می تواند برای کسانی که پوستی سنگین تر و ضخیم تر دارند مشکل ایجاد کند. تا جایی که اگر مورد توجه قرار نگیرد ، می تواند باعث ایجاد مشکل تنفسی یا مسائل دیگری در آینده شود. نکته نهایی در مورد کسانی که پوست بینی شان ضخیم است ؛ این است که این افراد باید بدانند که پوست ضخیم علاوه بر اثرگذاری بر روند عمل زیبایی دماغ می تواند بر فرآیند بهبودی نیز تأثیر بگذارد.زیرا پوست ضخیم ؛ نه تنها بیشتر به زخم تمایل دارد ، بلکه فروکش کردن تورم نیز در آن بیشتر طول می کشد.در نهایت باید خاطر نشان شد که داشتن پوست ضخیم در بینی فوایدی نیز دارد ؛ به طوری که پوست ضخیم ، می تواند نقایص بیشتری را نسبت به پوست نازک پنهان کند.

سن جراحی بینی گوشتی

یکی از مهم ترین سوالاتی که افراد در رابطه با عمل زیبایی بینی به خصوص بینی های گوشتی از جراحان بینی می پرسند این است که سن مناسب برای عمل کردن بینی چه زمانی است؟ تمامی سلول های بدن ما انسان ها در حال رشد و تکامل هستند و تا زمان پایان سن رشد به طور مداوم در حال تغییر بوده و فرایند رشد و تخریم را در بازه های زمانی معینی طی خواهند کرد. تا زمانی که این فرایند رشد و تکامل وجود داشته ابشد ، رشد اعضای بدن و صورت از جمله بینی نیز فعال بوده و هر یک از آن ها رشد خواهند کرد.

از همین رو تکمیل روند رشد و اتمام پروسه رشد از جمله فاکتور های هستند که باید در زمان اقدام به انجام جراحی بینی به آن توجه کرد و مورد بررسی و ارزیابی قرار داد. عدم توجه به این مسئله و انجام جراجی زیبایی بینی قبل از تکامل می تواند به مرور زمان نتایج را دستخوش تغییرات منفی قرار دهد و در نهای پس از گذشت مدت زمان کوتاهی نیاز به انجام جراحی ترمیمی بینی ضرورت پیدا کند. به همین خاطر می توانیم بگویم بهترین سن برای انجام این عمل زیبایی در خانم ها 16 سالگی و در اقایان پس از 18 سالگی می باشد.

البته باید بگویم که بهترین زمان برای انجام جراحی زیبایی بینی تنها بلوغ جسمی نبوده و فرد باید به تکامل روانی نیز رسیده باشد تا بتواند بدون تحت تاثیر احساسات قرار گرفتن تصمیمات خود را بگیرد. از انجایی که ممکن است فردی  به بلوغ روانی رسیده باشد اما هنوز بدنش به بلوغ نرسیده باشد یا بلعکس تعیین این زمان بر عهده جراح بینی انتخابی شما می باشد.

 

جراحی بینی گوشتی بدون جراحی

  • جراحی زیبایی بینی گوشتی با لیزر و بدون بیهوشی از مطالب مورد توجه و بسیار داغ در بین افرادی است که متقاضی عمل جراحی دماغ بوده اما نسبت به انجام آن ترس دارند. این اشخاص به دنبال شیوه های کم تهاجمی در این زمینه می باشند از این رو عبارت عمل بینی گوشتی بدون جراحی از جمله های وسوسه انگیز برای آن ها است.
  • اما مطلب قابل ذکر درباره عمل کردن بینی گوشتی با لیزر این است که ایجاد تغییرات بر روی بینی تنها از طریق جراحی دماغ امکان پذیر بوده و لیزر نمی تواند کاربردی در این عرصه داشته باشد. لذا به منظور دور کردن نگرانی های خود باید به دنبال بهترین جراح پلاستیک تهران باشید و عمل جراحی کردن بینی خود را به دستان پرتوان وی بسپارید.
  • یک جراح پلاستیک متخصص و متبحر ، تجربه عمل بینی گوشتی با نتایج مطلوب و موفق را داشته و بر پیچیدگی ها و ریسک های حین عمل این نوع بینی ها کاملا واقع می باشد.

عمل رینوپلاستی گوشتی فانتزی

برای بدست آوردن یک بینی عروسکی ( فانتزی ) زیبا نیاز است که تیغه بینی در حد زیادی تراشیده شود و این امر به دلیل ضعیف بودن غضروف های بینی گوشتی امکان پذیر نمی باشد. از طرفی با وجود ضخامت پوست ، تغییرات و ظرافت تراش ایجاد شده بر روی تیغه بینی نمایان نمی گردد لذا جراحی بینی گوشتی فانتزی میسر نبوده و این سبک تنها در جراحی بینی استخوانی مقدور است.

هزینه عمل بینی پهن و گوشتی

هزینه جراحی بینی گوشتی پس از مراجعه به پزشک و انجام معاینات امکان پذیر بوده و بر حسب میزان پیچیدگی و وسعت ایجاد تغییرات تعیین خواهد شد. لذا به منظور اطلاع از قیمت بینی گوشتی باید حتما به مطب بهترین جراح پلاستیک تهران مراجعه نمایید.

آیا بعد از جراحی بینی گوشتی می ‌توان از پیرسینگ استفاده کرد ؟

بله ، در نهایت می ‌توان بعد از عمل بینی گوشتی از پیرسینگ استفاده کرد ، اما باید زمان کافی برای التیام کامل بینی صبر کنید. عجله در این کار می ‌تواند منجر به عوارض جدی ، از جمله عفونت ، خونریزی و آسیب به ساختار بینی شود.
بهترین زمان برای پیرسینگ بعد از عمل بینی چه زمانی است؟
اکثر متخصصان توصیه می ‌کنند که حداقل 6 ماه تا 1 سال بعد از عمل بینی صبر کنید تا بینی به طور کامل بهبود یابد. در این مدت ، بافت ‌های بینی التیام یافته و ساختار جدید بینی تثبیت می ‌شود.
با این حال ، این فقط یک دستورالعمل کلی است و زمان دقیق بهبودی برای هر فرد متفاوت است. برخی از افراد ممکن است بعد از 3 تا 4 ماه آماده پیرسینگ باشند ، در حالی که برخی دیگر ممکن است به 12 ماه یا بیشتر زمان نیاز داشته باشند.

عوامل متعددی که باید در نظر گرفته شوند عبارتند از :

  1. نوع عمل بینی : برخی از جراحی‌ های بینی مانند عمل بینی گوشتی، پیچیده‌ تر از سایرین هستند و ممکن است زمان التیام بیشتری نیاز داشته باشند.
  2. توانایی التیام زخم : افراد با سرعت‌ های متفاوتی التیام می ‌یابند. اگر سابقه اسکار شدن یا مشکلات التیام زخم دارید ، شاید لازم باشد بیشتر صبر کنید.
  3. محل پیرسینگ : برخی از نقاط بینی نسبت به سایرین بیشتر در معرض خطر عوارض هستند. به عنوان مثال ، پیرسینگ سپتوم ( دیواره داخلی بینی ) به طور کلی باید به تعویق انداخته شود تا زمانی که بینی به طور کامل التیام یابد.
  4. سلامت کلی : اگر بیماری یا شرایطی دارید که بر سیستم ایمنی بدن شما تأثیر می ‌گذارد ، باید قبل از انجام هرگونه پیرسینگ با پزشک خود صحبت کنید.

اما پیشنهاد می شود که قبل از انجام پیرسینگ ، موارد زیر را انجام دهید تا مشکلی برای شما پیش نیاید :

  • با جراح بینی خود مشورت کنید : جراح شما می ‌تواند به شما بگوید که آیا برای پیرسینگ آماده هستید یا خیر و بهترین زمان برای انجام آن چه زمانی است.
  • یک سوراخ کننده واجد شرایط پیدا کنید : به دنبال کسی باشید که تجربه پیرسینگ بعد از عمل بینی را داشته باشد و از تجهیزات استریل استفاده کند.
  • مراقبت های بعد از پیرسینگ را به دقت دنبال کنید : این شامل تمیز نگه داشتن محل پیرسینگ ، عدم دست زدن به آن و اجتناب از فعالیت‌ هایی است که می ‌تواند باعث تحریک آن شود.

نوشته های تازه

جراحی بینی

جراحی زیبایی بینی چنانچه تنها به منظور رفع مشکلات ظاهری بینی باشد ، در اصطلاح…

2 روز قبل

جراحی بوکال فت

کسانی که از داشتن صورتی گرد با لپ های پر رضایت نداشته و به دنبال…

2 هفته قبل

ماموپلاستی

ماموپلاستی نام نوعی عمل جراحی ترمیمی پستان بانوان است که طی آن ، سایز سینه…

2 هفته قبل

پیکرتراشی ورزشکاری

پیکرتراشی ورزشکاری یک پروسه زیبایی در اندام بوده که در صورت نارضایتی از اندام ،…

3 هفته قبل

جراحی پروتز سینه

بانوانی که از کوچک بودن سینه های خود ناراضی هستند می توانند به کمک جراحی…

4 هفته قبل

لیفت آندوسکوپی ابرو

لیفت آندوسکوپی ابرو ، تکنیکی است که می تواند ظاهری جوان و شاداب را در…

1 ماه قبل