جراحی زیبایی بینی که در اصطلاح پزشکی رینوپلاستی ( Rhinoplasty ) نامیده می شود ، راهکاری برای رفع عیوب ظاهری بینی است. اگر شما هم در دسته افرادی هستید که تصمیم دارید بینی خود را عمل کنید ، لازم دانستیم که مراجعه به دکتر کامران اسعدی ، فوق تخصص پلاستیک در تهران را به شما پیشنهاد دهیم.

 طی عمل زیبایی بینی تغییرات زیر حاصل می شود:

  • ایجاد تقارن در بینی
  • رفع قوز موجود بر روی پل بینی
  • بهبود وضعیت سوراخ ها و پره های بینی
  • متناسب شدن سایز بینی با دیگر اجزای صورت
  • رفع افتادگی ، دو شاخ بودن ، بد فرمی ، برجستگی و بزرگ بودن نوک بینی

انواع مختلف بینی در رینوپلاستی

افراد با توجه به شاخص هایی که دارند برای انجام جراحی زیبایی بینی ، در دو گروه زیر تقسیم بندی می شود:

  1. بینی استخوانی
  2. بینی گوشتی

بینی استخوانی به بینی گفته می شود که پوستی نازک و ظریف داشته اما غضروف های آن قوی و محکم است. متقاضیان جراحی رینوپلاستی که دارای بینی با این وِیژگی هستند ، تحت عمل جراحی بینی استخوانی قرار خواهند گرفت.

عمل جراحی بینی گوشتی نیز مناسب اشخاصی است که دارای بینی با پوست ضخیم و غضروف ضعیف هستند.

با توجه به موارد بیان شده در فوق باید ذکر نمود که عمل بینی گوشتی به مراتب مشکل تر بوده و با توجه به ضعیف بودن غضروف ها ، لذا مناسب جراحی بینی به سبک های فانتزی و نیمه فانتزی نمی باشد و بهترین مدل برای بینی های گوشتی ، عمل بینی طبیعی است.

اما بینی های استخوانی به دلیل ویژگی های موجود در آن ، می توانند کاندیدای مناسبی برای هر یک از مدل های طبیعی ، فانتزی ( عروسکی ) و نیمه فانتزی در جراحی زیبایی بینی باشند.

انواع مدل های جراحی بینی

همانگونه که در فوق اشاره شد ، عمل جراحی بینی طبق سه سبک و مدل قابل اجرا می باشد:

  1. جراحی بینی طبیعی
  2. رینوپلاستی فانتزی
  3. جراحی بینی نیمه فانتزی

در ادامه هر کدام را به صورت جداگانه تشریح خواهیم نمود:

عمل بینی طبیعی

در این تکنیک پل بینی صاف و زاویه نوک بینی با لب 90 تا 95 درجه است.

عمل بینی عروسکی

بینی عروسکی یا فانتزی همانطور که از نام آن پیداست دارای قوس زیاد بوده و نوک بینی در آن به حالت سربالا می باشد به گونه ای که معمولا زاویه ای بین 100 تا 105 درجه با لب ایجاد می کند.

جراحی زیبایی بینی توسط دکتر اسعدی جراح بینی تهران

عمل بینی نیمه فانتزی

سبکی بین دو مدل قبل است ؛ به شکلی که پل بینی دارای قوسی ملایم بوده و نوک بینی با لب تحت زاویه 95 تا 100 درجه خواهد بود.

انواع روش های جراحی زیبایی بینی

به طور کلی برای انجام عمل های بینی در راستای اهداف زیبایی ، پزشک از دو تکنیک باز و بسته کمک می گیرد. هر یک از روش های رینوپلاستی با توجه به فاکتورهای مختلفی جهت انجام عمل اتخاذ می گردند. البته که هر کدام مزایا و معایبی را شامل می شوند اما در صورت کاربرد صحیح آن ها بهترین نتایج از جراحی بدست می آید.

جراحی زیبایی بینی به روش باز

در این تکنیک ، پزشک برای ایجاد برش ، بافت نرم میان دو سوراخ بینی را انتخاب می کند. ایشان با ایجاد یک برش که تقریبا به شکل حرف z می باشد ، پوست را از روی ساختار داخلی دماغ برداشته و دید گسترده ای را برای خود پدید می آورد. طی عمل زیبایی بینی به روش باز متخصص می تواند تغییرات را با دقت و جزئیات بسیار بالایی اعمال نماید. معمولاً این تکنیک برای عمل کردن بینی هایی در نظر گرفته می شود که ایراداتی از قبیل قوز و برآمدگی بر روی آنان دیده می شود. ریسک روش باز ، برجای ماند اسکار در محل بخیه ها است. از آن جایی که برش بر روی پوست دماغ ایجاد می گردد این احتمال وجود دارد که بعد از عمل و پایان دوره ریکاوری ، محل بخیه ها کمی نمایان به نظر برسند.

جراحی زیبایی بینی به روش بسته

برخلاف روش باز در رینوپلاستی بسته ، جراح برای ایجاد برش ها ، فضای داخل بینی را بر می گزیند. او به صورت جداگانه در هر یک از سوراخ های بینی ، برشی ایجاد کرده و از طریق هر یک تغییرات مربوط به هر سمت را اعمال می نماید. در این روش به جهت آن که گستره دید دکتر بر ساختار و بافت های تشکیل دهنده بینی تا حدی محدود است ، دماغ هایی که بخش های کمتری از آن نیاز به اصلاحات داشته ، با روش بسته جراحی می شوند. یکی از مزیت های این تکنیک دوره ریکاوری کوتاه مدت آن می باشد. از آن جایی که طی عمل بینی به روش بسته بافت های کمتری دستخوش تغییر می شوند ، ورم و کبودی کمتری نیز نمود می یابد که در زمان کوتاه تری برطرف می گردند.

اقدامات پیش از جراحی زیبایی بینی

انتخاب جراح بینی

یکی از لازمه های رسیدن به نتیجه دلخواه از عمل زیبایی بینی ، برگزیدن یک جراح بینی متبحر و با تجربه است. ایشان باید به تمام تکنیک ها و مدل های مختلف رینوپلاستی آگاه بوده و بر آنان مسلط باشد. برای خلق یک بینی زیبا می بایست متخصص جراحی بینی نسبت به آناتومی چهره های افراد مختلف اطلاعات لازم را داشته باشد و بتواند به لحاظ عملی از دانش خود استفاده کند. با مراجعه به صفحات کاری جراح و وبسایت ایشان همچنین پرس و جو از افرادی که پیش از شما تحت رینوپلاستی قرار گرفته اند ، می توانید متخصص مدنظر خود را پیدا کنید.

جلسه ویزیت و مشاوره

با انتخاب پزشک ، بایستی در موعد مقرر در مطب ایشان حضور پیدا کرده و برای جراحی زیبایی بینی تصمیم گیری نهایی را انجام دهید. ابتدا لازم است ایشان از کاندیدا بودن شما برای عمل بینی مطمئن گردد. از این رو به بررسی پرونده پزشکی شما که شامل اطلاعاتی در باب سوابق بیماری ، جراحی های گذشته و داروهای مورد مصرف تان است ، می پردازد. پس از آن که مطمئن شد در صورت انجام جراحی زیبایی بینی ، خطر جدی سلامت فرد را تهدید نمی نماید ، به انجام سایر معاینات می پردازد.

معاینه بالینی

اقدام بعدی به انجام رساندن یک معاینه بالینی کامل است که طی آن انواع تست های آزمایشگاهی مانند آزمایش خون انجام می پذیرد. در ادامه نیز متخصص مشخصه های چهره و صورت تان را ارزیابی کرده و ساختار داخلی و خارجی بینی را بررسی می کند. این دست از معاینات به جراح کمک می کند تا تغییرات موردنیاز دماغ را مشخص نموده و بداند که چه تکنیکی برای انجام رینوپلاستی لازم است. در همین حین امکان دارد به جهت درج در پرونده پزشکی و بررسی اصلاحات انجام شده پس از عمل ، از زاویه های مختلف بینی عکسبرداری هایی انجام شود.

بیان خواسته متقاضی

در پایان جلسه بهتر است هر انتظار و خواسته ای را از جراحی زیبایی بینی در ذهن خود دارید ، آن را برای پزشک خود بازگو کنید. ایشان پس از شنیدن صحبت های شما ، راهنمایی های لازم را ارائه داده و شما را در امر رسیدن به یک دماغ دلخواه هدایت می کند.

نحوه انجام جراحی زیبایی بینی در تهران

بیهوشی : مرحله اول اعمال بیهوشی است. در کل برای انجام عمل زیبایی بینی ، از بیهوشی عمومی یا بی حسی موضعی کمک گرفته می شود. در بیهوشی عمومی ، فرد با از دست دادن کامل هوشیاری خود ، در طول عمل به خواب می رود. بی حسی موضعی برعکس این قضیه است. طی آن شخص در حین عمل بیدار بوده و تنها ناحیه هدف بی حس می شود. انتخاب نوع مناسب بیهوشی را بهتر است به عهده دکتربگذارید.

اعمال تغییرات : با اثر کردن داروی بیهوشی یا بی حسی ، جراح با بکارگیری تکنیک مناسب برش را بر روی یا داخل بینی ایجاد می نماید. گاه ممکن است ساختار بینی ضعیف بوده و پزشک در طول عمل از گرافت های غضروفی و استخوانی کمک می گیرد و با توجه به مدل مد نظر فرد ، اصلاحات لازم را بر بافت های دماغ اعمال می کند.

پایان عمل : با انجام تمام تغییرات ، محل برش ها به کمک بخیه های جراحی بسته می شوند. در ادامه برای مدتی در اتاق ریکاوری باقی مانده و علائم حیاتی شما تحت کنترل قرار می گیرد. در صورت نبود هیچگونه عوارضی ، فرد قادر است به خانه باز گردد.

هزینه جراحی زیبایی بینی در تهران

قیمت عمل زیبایی بینی طبق فاکتورها و پارامترهای بسیاری همچون ایراد موجود در بینی ، نوع بینی ، سختی و پیچیدگی عمل و غیره بستگی دارد که پس از معاینه توسط جراح پلاستیک تهران به شما اعلام خواهد شد.

نوشته های تازه

جراحی بینی گوشتی

جراحی بینی گوشتی یکی از انواع اعمال جراحی بینی بوده که برای رفع عیوب مربوط…

6 روز قبل

جراحی بینی استخوانی

جراحی بینی استخوانی اصطلاحی است که برای رفع ایرادات بینی از نوع استخوانی ( غضروفی…

2 هفته قبل

مراقبت های بعد از جراحی بینی

نکته ای که باید به آن توجه ویژه داشته باشید این است که برای کسب…

3 هفته قبل

جراحی لیفت سینه

 یکی از اندام های زنانه که در زیبایی استایل و هیکل بانوان نقش بسیار پررنگی…

4 هفته قبل

جراحی انحراف بینی

جراحی انحراف بینی یا سپتوپلاستی در راستای اصلاح فرم کج سپتوم انجام می پذیرد. سپتوم…

1 ماه قبل

اقدامات قبل از جراحی بینی

با توجه به اینکه رینوپلاستی یکی از عمل های زیبایی پرطرفدار در جامعه امروزی ما…

1 ماه قبل