چانه ، یکی از عناصر کلیدی در زیبایی صورت محسوب می شود که در صورت عدم برخورداری از تناسب و هارمونی با سایر اجزای صورت ، زیبایی چهره را به میزان قابل توجهی تحت الشعاع قرار می دهد ؛ تا جایی که می تواند منجر به بزرگ یا کوچک به نظر رسیدن بینی و لب ها شده و چهره را از حالت نرمال خارج سازد. عمل جراحی زیبایی چانه ، زیر مجموعه ای از اعمال جراحی پلاستیک صورت به شمار می رود و مقصود از آن ، کوچک کردن چانه های بزرگ یا بزرگ کردن چانه های کوچک می باشد. در ادامه ،  دکتر کامران اسعدی ، فوق تخصص جراحی پلاستیک در تهران ، برای کسب اطلاعات بیشتر شما عزیزان مقاله زیر را تهیه نموده است.

جراحی زیبائی چانه در تهران

به طور کلی ، جراحی زیبایی چانه ؛ به مجموعه ای از کارگذاری پروتز یا ایمپلنت در چانه ، جراحی استخوان و تزریق در ناحیه چانه اشاره دارد که با هدف بهبود فرم و اندازه چانه انجام می پذیرد. توجه داشته باشید که در جراحی چانه ، جراح فوق تخصص پلاستیک با توجه به این که چانه متقاضی عمل در چه وضعیتی قرار دارد ؛ یکی از تکنیک های این عمل جراحی را مورد استفاده قرار داده و بدین ترتیب برجستگی یا عقب رفتگی چانه را اصلاح می نماید. لازم به ذکر است که جراح پلاستیک ؛ پس از ارزیابی و معاینه بیمار ( بر اساس فاکتورهای زیبایی شناسی ) و تجویز آزمایشات لازم ، قادر خواهد بود مشخص نماید که کدام تکنیک برای اصلاح ناهنجاری چانه فرد مناسب است. همچنین باید اشاره داشت که بسیاری از جراحان پلاستیک برای کسب بهترین نتیجه در عمل بینی ، جراحی همزمان بینی و چانه را به بیمار پیشنهاد می دهند.

🌟جراحی همزمان بینی و چانه ، توسط دکتر کامران اسعدی بهترین جراح پلاستیک تهران

انواع جراحی چانه

در حقیقت ، جراحی زیبایی چانه به منظور رفع عیوب موجود در آن و ایجاد تناسب و تقارن در صورت انجام می پذیرد و به طور کلی به دو دسته زیر تقسیم می شود :

کوچک کردن چانه های بزرگ ( منتوپلاستی )

اشخاصی که وجود چانه بزرگ در صورت آن ها ظاهری زمخت و نازیبا برایشان به وجود آورده است ، از طریق جراحی منتوپلاستی امکان تراشیدن و کوچک نمودن آن را داشته و می توانند به چهره ای با ظرافت متناسب دست پیدا نمایند. جراحی زیبایی چانه بلند نیز طی منتوپلاستی امکان پذیر می باشد.

منتوپلاستی بنا به تغییر مورد نیاز بیمار می تواند به یکی از دو روش زیر انجام شود :

  1. چنانچه بزرگی یا بلندی چانه فرد زیاد نبوده و تنها نیاز به کاهش اندازه در حد کم را داشته باشد از طریق تراشیدن گوشه ها و قسمت های اضافی آن می توان به کوچک نمودن سایز کلی دست یافت. به جهت تحقق این امر برشی کوچک در داخل دهان یا زیر چانه ایجاد می شود.
  2. روش دوم برای افرادی است که بزرگی و بلندی سایز چانه آن ها زیادتر بوده و عمل تراشیدن موجب افتادگی و شل شدگی پوست اطراف چانه می گردد. در این صورت استخوان چانه بریده شده و توسط پیچ و صفحات مخصوص در موقعیت جدید قرار می گیرد.

بزرگ و برجسته نمودن چانه های کوچک

چنانچه دارای چانه کوچک یا عقب رفته هستید می توانید به کمک یکی از تکنیک های زیر نسبت به بزرگ کردن و جلوکشیدن چانه خود اقدام نمایید. لازم به ذکر است که عمل چانه کوتاه نیز در این دسته قرار می گیرد.

  • ژنیوپلاستی: طی این روش ، استخوان چانه بریده شده و در جایگاه جدید به کمک پیچ و صفحات تیتانیومی قرار می گیرد.
  • پروتز چانه: این متد نسبت به ژینوپلاستی از تهاجم کمتری برخوردار بوده و مناسب افرادی است که نیاز به افزایش حجم در مقیاس کمتری دارند.

چه افرادی کاندید مناسبی برای عمل چانه هستند ؟

چانه ، یک عضو نسبتا کوچک صورت اما مهم است ؛ چرا که می تواند به طور قابل توجهی بر ظاهر و هماهنگی صورت با سایر اجزای چهره تأثیر بگذارد. ذمشخصات چهره افراد ، می تواند با تغییر در چانه به میزان قابل توجهی تغییر کند. جراحی زیبایی چانه یک عمل کاملا فردی است و در صورت تمایل شخصی افراد باید انجام پذیرد. این جراحی ، می تواند در افرادی که نسبت به دفرمیتی چانه خود آگاه هستند ، بسیار مثمر ثمر بوده و با بهبود حالت چهره آن ها ، روابط اجتماعی شان را بهبود بخشد. به طور کلی ، اگر از سلامت جسمی و وزن ثابت برخوردار هستید ؛ انتظارات واقع بینانه دارید ، غیر سیگاری هستید ، ظاهر چانه برای تان اذیت کننده است ، چانه ای دارید که خیلی کوتاه یا عقب رفته است ، چانه نسبتا ضعیفی دارید ؛ کاندید مناسبی برای جراحی زیبایی چانه خواهید بود.

در حین جراحی پروتز چانه چه اتفاقی می افتد ؟

غالبا سرپایی و تحت بیهوشی عمومی یا بیحسی موضعی و تزریق آرام بخش انجام می شود. جراح پلاستیک ، داخل دهان یا زیر چانه بیمار را برش می دهد تا فضای لازم برای جاگذاری پروتز در اطراف استخوان چانه را ایجاد کند. سپس ایمپلنت را وارد ساخته و با استفاده از پیچ به استخوان متصل می کند و در نهایت ، محل برش را بخیه می زند. لازم به ذکر است که جراحی زیبایی چانه را می توان همزمان با سایر عمل های زیبایی صورت ؛ از جمله جراحی بینی و غیره انجام داد. همزمانی جراحی پروتز و عمل های دیگر مانند جراحی زیبایی بینی ؛ برای ایجاد تقارن و لیفت صورت مستلزم صرف زمان بیشتری خواهد بود.

پروتز چانه از چه موادی ساخته می شود ؟

جراحی زیبایی چانه در اشکال و اندازه های مختلف بر اساس خواسته و نیاز هر فرد وجود دارد که عمدتا از جنس سیلیکون است و کاملا شبیه استخوان طبیعی می باشد. چنانچه جراحی افزایش سایز چانه ( جراحی پروتز چانه ) توسط  بهترین جراح پلاستیک تهران دکتر اسعدی  انجام شود ؛ تشخیص این که شما “عمل زیبایی” داشته اید” غیرممکن خواهد بود.

مزایای جراحی بزرگ کردن چانه چیست ؟

از مزایای جراحی چانه عبارتند از :

  • رفع افتادگی گردن
  • بهبود عقب رفتگی چانه
  • اصلاح نامتقارن بودن صورت
  • رفع بدشکلی قسمت تحتانی صورت
  • جبران حجم ناکافی بخش تحتانی صورت
  • بهبود خط فک ضعیف و کانتور صورت

اقدامات قبل از عمل زیبایی چانه

برای دستیابی به آمادگی لازم جهت انجام جراحی زیبایی چانه ، پیش از هر چیز باید یک جراح پلاستیک ماهر و دارای برد تخصصی زیبایی را بیابید و به ایشان مراجعه نمایید. آماده شدن برای اعمال زیبایی ، معمولا با استرس زیادی همراه است ؛ حتی اگر بدانید نتایج عالی خواهد بود و کیفیت زندگی شما را بهبود می بخشد ، احساس نگرانی طبیعی است. اما باید متذکر شد زمانی که برای انجام جراحی زیبایی آماده می شوید ، نگران هیچ چیز نباشید ؛ زیرا جراح متخصص هر آن چه که باید بدانید را پیش از عمل و در جلسه مشاوره به شما توضیح خواهد داد.

توجه داشته باشید که در زمان مشاوره ؛ باید سابقه پزشکی ، جراحی های قبلی ، بیماری ها و داروها ، حساسیت دارویی و غذایی را به پزشک خود بگویید. زمانی را برای جراحی انتخاب کنید که از سلامت جسمانی خوبی برخوردار هستید ؛ زیرا سلامت جسمی و روانی می تواند به تسریع روند بهبودی کمک کند. هفته های منتهی به جراحی ؛ پیاده روی کنید ، آب بیشتری بنوشید ، میوه و سبزیجات بیشتری بخورید و به مقدار کافی بخوابید. از دو هفته قبل از عمل ؛ داروهای ضد التهاب و رقیق کننده خون مانند آسپیرین و ایبوپروفن و همچنین سیگار و محصولات حاوی تنباکو مصرف نکنید. آزمایشات پزشکی شامل خون و ادرار ، تنفس سنجی ونوار قلب ؛ که پزشک معالج تان تجویز نموده را انجام دهید.

نتایج عمل چانه

افراد باید از نتیجه جراحی زیبایی چانه ، انتظارات واقع بینانه داشته و خواسته های نامعقول از این جراحی نداشته باشند. به طور کلی برای مشاهده نتیجه نهایی عمل جراحی چانه ، باید چند ماه یا هفته صبر کنید ؛ زیرا تا چند وقت پس از جراحی ، پانسمان بر روی صورت شما قرار دارد و ممکن است با کبودی و تورم مواجه باشید.

مراقبت های بعد از جراحی چانه

  • افراد بعد از جراحی زیبایی چانه ، با کبودی و ورم در محل جراحی شده و همچنین دردی مختصر در این ناحیه روبرو خواهند بود که مسئله ای طبیعی بوده و تدریجا فروکش می کند.
  • جهت کمک به کنترل درد ناشی از جراحی و همچنین تخفیف کبودی و تورم جراحی ، جراح پلاستیک علاوه بر این که داروهایی را برای فرد تجویز می نماید ؛ به استفاده از کمپرس گرم و سرد نیز توصیه خواهد نمود.
  • افراد تا مدت زمانی که جراح پلاستیک خوب و ماهر در تهران دکتر کامران اسعدی  تعیین می کند ، باید از تکان دادن بیش از حد فک و تکلم طولانی اجتناب نمایند.
  • معمولا توصیه می شود ، افراد تا 2 هفته پس از جراحی چانه از خم کردن سر و همچنین خوابیدن به پهلو خودداری نموده و به طور کلی از انجام هر گونه فعالیتی که سبب ایجاد فشار به فک می شود پرهیز نمایند.

سایر مراقبت های بعد از جراحی زیبایی چانه

  • افراد تا 72 ساعت بعد از عمل چانه ، صرفا باید غذاهای آبکی و رقیق میل نموده و از صرف غذاهایی که نیازمند جویدن هستند خودداری کنند.
  • مصرف نمک و ادویه جاتی ؛ همچون فلفل می تواند موجب تشدید تورم در ناحیه جراحی شود ، از این رو افراد تا چند وقت پس از جراحی باید مصرف این موارد را قطع کنند.
  • افراد به مدت یک هفته پس از جراحی چانه ، باید استراحت کرده و بعد از این بازه زمانی می توانند به زندگی روتین و محل کار خود باز گردند. ( توجه داشته باشید که انجام فعالیت های شدید بدنی و ورزش های سنگین تا 2 ماه پس از عمل چانه باید متوقف گردد )
  • عموما جراح پلاستیک به منظور تثبیت موقعیت جدید چانه ، گن مخصوصی تجویز خواهند نمود که بیمار موظف است در طول شبانه روز از آن استفاده کند تا نتایج مطلوبی از عمل حاصل گردد.

توجه داشته باشید که نتیجه نسبی جراحی زیبایی چانه ، حداقل یکماه پس از عمل قابل رویت خواهد بود و برای دیدن نتیجه نهایی این عمل جراحی نیز تا زمانی که تورم جراحی به طور کامل فروکش نموده و مرتفع گردد ( 4 الی 6 ماه ) باید صبر کنید.

آیا می توان جراحی برجسته سازی چانه را با سایر جراحی ها در یک زمان انجام داد ؟

این عمل تقریبا غیر تهاجمی است که می تواند با سایر جراحی های زیبایی صورت ؛ مانند رینوپلاستی ، لیفت ابرو و لیفت صورت به طور همزمان انجام شود. لازم به ذکر است ادغام هرگونه جراحی براساس سلامت پزشکی و اهداف خاص بیمار انجام خواهد شد.

آیا پروتز چانه یا فک را می توان احساس کرد ؟

صرف نظر از نوع پروتزی که انتخاب می کنید ، چانه پس از جراحی نمایه و دید طبیعی را خواهد داشت و شما احساس وجود یک جسم خارجی نخواهید داشت.

آیا جای زخم در جراحی چانه دیده می شود ؟

جای زخم در این جراحی قابل مشاهده نیست زیرا برش در زیر چانه یا در داخل دهان لثه پایین قرار می گیرد.

آیا پروتز چانه دائمی است ؟

زمانی که پروتز جاگذاری می شود نیازی به تعویض آن نخواهد بود. ایمپلنت چانه از سیلیکون جامد ساخته می شود و در طول زندگی باقی خواهد بود.

جراحی بینی و پروتز چانه

زمانی که تصمیم به جراحی زیبایی چانه دارید ، باید بدانید چانه و بینی چگونه بر تعادل صورت شما تأثیر می گذارد. هدف از جراحی چانه ، این است که تمام مولفه های صورت با یکدیگر متعادل باشند. گاهی اوقات منطقی است که افزایش چانه همراه با جراحی زیبایی بینی یا عمل بینی انجام شود. به طور کلی اغلب توصیه می شود جراحی زیبایی بینی و کاشت چانه توأمان انجام شوند تا به هماهنگی و تعادل بهتر صورت کمک کنند.

نوشته های تازه

جراحی بینی

جراحی زیبایی بینی چنانچه تنها به منظور رفع مشکلات ظاهری بینی باشد ، در اصطلاح…

2 روز قبل

جراحی بوکال فت

کسانی که از داشتن صورتی گرد با لپ های پر رضایت نداشته و به دنبال…

2 هفته قبل

ماموپلاستی

ماموپلاستی نام نوعی عمل جراحی ترمیمی پستان بانوان است که طی آن ، سایز سینه…

2 هفته قبل

پیکرتراشی ورزشکاری

پیکرتراشی ورزشکاری یک پروسه زیبایی در اندام بوده که در صورت نارضایتی از اندام ،…

3 هفته قبل

جراحی پروتز سینه

بانوانی که از کوچک بودن سینه های خود ناراضی هستند می توانند به کمک جراحی…

4 هفته قبل

لیفت آندوسکوپی ابرو

لیفت آندوسکوپی ابرو ، تکنیکی است که می تواند ظاهری جوان و شاداب را در…

1 ماه قبل