یکی از اندام های زنانه که در زیبایی استایل و هیکل بانوان نقش بسیار پررنگی دارد ، پستان ها می باشد. شکل سینه ایده آل برای خانم ها به گونه ای است که نسبت به اندام های دیگر دارای سایز مناسب بوده و در حالتی گرد ، برجسته و سفت قرار داشته باشد. جراحی لیفت سینه یا همان ماستوپکسی به عنوان یک جراحی زیبایی پستان محسوب شده که به منظور رفع افتادگی سینه ها انجام می پذیرد. دکتر کامران اسعدی بهترین جراح فوق تخصص پلاستیک در شمال تهران می باشند که انجام کلیه جراحی های پلاستیک ترمیمی و زیبایی صورت و اندام را به بهترین نحو ممکن به انجام می رسانند.از این رو چنانچه تمایل به انجام عمل لیفت سینه دارید ، پیشنهاد ما به شما دکتر کامران اسعدی می باشد.

 

علل افتادگی سینه ها چیست ؟

طبق نظر بهترین دکتر لیفت سینه در تهران ، افتادگی سینه ، می تواند از علل مختلفی ناشی شود ؛ اما معمولا شاهد آن هستیم که افتادگی سینه ها به دنبال بارداری و شیردهی رخ می دهد.البته توجه داشته باشید که خود شیردهی ، هرگز منجر به افزایش افتادگی سینه ها نخواهد شد ؛ بلکه افتادگی سینه ها در این دوران ، به دلیل نوسانات هورمونی و افزایش حجم غدد شیردهی می باشد.زیرا این موارد ، سبب ایجاد حجم اضافی در سینه ها می شوند ؛ از این رو طبیعتا با خاتمه بارداری و شیردهی و کاهش سطح هورمون های محرک ، شاهد کاهش حجم به وجود آمده خواهیم بود. حال آن که چنانچه شدت افزایش و کاهش حجم سینه ها زیاد باشد ، پوست نخواهد توانست به حالت سابق خود بازگشته و به عبارتی قوام سابق خود را بازیابد ؛ لذا افتادگی بافت سینه به وقوع خواهد پیوست.لازم به ذکر است که افتادگی سینه ها ، صرفا در پی بارداری و شیردهی رخ نداده و می تواند ناشی از بزرگی بیش از حد سینه ها نیز باشد.

کدام دسته افراد به جراحی لیفت سینه نیاز دارند؟

  1. کسانی که به صورت ژنتیکی ، نوک سینه آن ها رو به پایین است.
  2. بانوانی که به دلیل افزایش یا کاهش وزن زیاد دارای سینه های افتاده شده اند.
  3. خانم هایی که در اثر افزایش سن و تاثیرات جاذبه زمین ، پستان هایی با ظاهر کشیده دارند.
  4. مادرانی که به دلیل داشتن دوران شیردهی دارای سینه هایی با حالت افتاده و آویزان شده و هاله اطراف سینه هایشان بزرگ شده است.

نحوه انجام عمل لیفت سینه

بسته به اصلاحات مورد نیاز ، محل و نحوه ایجاد برش در جراحی لیفت سینه متفاوت است. طی عمل ممکن است بهترین جراح لیفت سینه دکتر کامران اسعدی در تهران به یکی از حالت های زیر برش را بر روی سینه ایجاد نماید.

برش هلالی : برش در اطراف نیمه سینه و بالای آن انجام می شود؛ این تکنیک زخم کمی را در پی دارد و مناسب خانم هایی است که قصد افزایش حجم سینه دارند.

برش گرد : این نوع جراحی که مناسب کاهش سایز هاله تیره پستان می باشد با برشی کوچک در روی سینه انجام می شود.

برش لنگری: طی جراحی لیفت سینه ، برش وسیع تری بر روی سینه ایجاد می شود. یک برش عمودی که از هاله پستان تا چین طبیعی زیر سینه ادامه دارد و برش افقی که امتداد آن به موازات انحنای زیر سینه است. برش دیگر دور هاله تیره پستان انجام می شود.

به طور معمول برای کسانی که قصد دارند افتادگی شدید سینه خود را برطرف سازند، آن را لیفت کنند و سایز هاله تیره سینه را نیز طی این عمل کاهش دهند، برش های جراحی به این صورت ایجاد می شوند.

مزایای جراحی لیفت سینه چیست ؟

  • ایجاد سینه هایی سفت و خوش فرم
  • ایجاد تقارن و هماهنگی در سینه ها
  • بالا کشیدن نوک سینه و هاله اطراف آن
  • در صورت لزوم ، کاهش سایز هاله پیرامون نوک سینه

کاندیدای مناسب برای لیفت سینه

کسی که متقاضی عمل جراحی لیفت سینه یا هر نوع عمل جراحی دیگر مانند پروتز سینه است ، می بایست در وهله اول از نظر روحی و فیزیکی در سلامتی کامل قرار داشته باشد. علاوه بر آن نیاز است که نسبت به عمل دیدی کاملا معقولانه داشته و همچنین دچار بیماری های زمینه ای نباشد.

آماده سازی قبل از عمل لیفت سینه

  • پس از مراجعه به جراح پلاستیک تهران و مشورت با ایشان در ارتباط با انجام جراحی لیفت سینه ، او یک معاینه بالینی به عمل می آورد و در ادامه سوابق پزشکی و دارویی فرد را بررسی می نماید. همچنین پستان های فرد را به طور جداگانه چک و معاینه کرده تا نحوه انجام پروسه و تغییرات مورد نیاز را شناسایی کند.
  • در ادامه جلسه ویزیت و مشاوره لازم است خواسته ها و انتظارات خود از انجام جراحی را بیان کنید تا متخصص بتواند راهنمایی های لازم را به شما ارائه دهد. ضمناً ایشان توضیحات تکمیلی پیرامون عوارض احتمالی و مراقبت های بعد از جراحی را نیز برای فرد شرح می دهد.

تکنیک های مورد استفاده در ماستوپکسی

بهترین جراح سینه دکتر اسعدی در تهران بسته به شرایط پستان های بیمار از متدهای مختلف و کمکی در انجام جراحی لیفت سینه و در جهت بهبود آن ها بهره خواهد گرفت. در این میان ممکن است به منظور جبران حجم سینه نیاز به عمل جراحی پروتز سینه نیز باشد یا بافت سینه بیش از اندازه بوده و جراح پلاستیک لازم بداند که عمل ماموپلاستی کاهشی نیز در کنار عمل لیفت سینه انجام دهد. به هر حال هر یک از این موارد در جلسات مشاوره قبل از عمل با بیمار در میان گذاشته خواهد شد.

 

روش های درمان افتادگی سینه در تهران

منشأ افتادگی سینه هر چه که باشد ، به منظور درمان آن روش ها مختلفی وجود دارد که از این میان جراحی لیفت سینه موثرترین و کارآمدترین آن ها می باشد.البته باید خاطر نشان نمود که گاهی اوقات در راستای رفع افتادگی سینه ها ، اعمال جراحی دیگری همچون جراحی پروتز سینه نیز ممکن است با لیفت سینه به طور همزمان انجام شوند.

اقدامات قبل از جراحی لیفت سینه

اقدامات مختلف قبل از جراحی لیفت سینه (ماستوپکسی) به منظور بهبود نتایج و کاهش خطرات و عوارض احتمالی انجام می‌ شوند. در زیر دلایل هر یک از این اقدامات توضیح داده شده است:

ماموگرافی : انجام ماموگرافی قبل از جراحی به پزشک کمک می ‌کند تا تصویری واضح از وضعیت بافت‌ های سینه داشته باشد و از وجود هرگونه توده یا ناهنجاری اطمینان حاصل کند. این ارزیابی اولیه در تشخیص زود هنگام مشکلاتی مانند سرطان سینه مؤثر بوده و به پزشک اطلاعات بیشتری برای برنامه ‌ریزی دقیق ‌تر برای جراحی خواهد داد .

متعادل‌ سازی و ثبات وزن : حفظ وزن قبل از جراحی ، برای دستیابی به نتایج بهتر و پایدارتر اهمیت دارد. نوسانات شدید وزن بر بافت‌ های سینه تأثیر گذار است و باعث تغییرات نامطلوب در شکل و اندازه سینه‌ ها می شوند. ثبات وزن به جراح کمک می ‌کند تا نتیجه ‌ای متناسب و ماندگار را برای بیمار فراهم کند.

خودداری از مصرف برخی داروها : باید بدانید که برخی داروها با فرآیند جراحی و بهبود زخم تداخل دارند. به عنوان مثال داروهای ضدالتهابی غیراستروئیدی (NSAIDs) ، آسپرین و برخی مکمل‌ های گیاهی ، خطر خونریزی را در پی دارند در نتیجه از مصرف خودسرانه آن ها خودداری کنید.

پرهیز از استعمال دخانیات و مصرف نوشیدنی‌ های حاوی الکل : دخانیات و الکل روند بهبود زخم را کند تر کرده و خطر عوارض پس از جراحی لیفت سینه را افزایش می دهند. نیکوتین موجود در سیگار باعث تنگی عروق خونی می شود که می ‌تواند جریان خون به بافت ‌های جراحی شده را کاهش دهد . الکل نیز با ضعیف کردن سیستم ایمنی ، خطر عفونت را در پی دارد ؛ بنابراین توصیه می‌ شود که حداقل چند هفته قبل از جراحی از مصرف این مواد خودداری کنید.

برنامه‌ ریزی برای کمک به شما بعد از جراحی : پس از جراحی لیفت سینه ، ممکن است برای انجام فعالیت ‌های روزمره نیاز به کمک داشته باشید. برنامه‌ ریزی برای دریافت کمک از دوستان یا خانواده ، از استرس شما می کاهد. داشتن حمایت کافی در دوران نقاهت ، باعث طی کردن این دوران با اطمینان و آرامش بیشتری خواهد شد.

بالا كشيدن سينه با ليزر

جراحی لیفت سینه با لیزر ، به تنهایی نمی تواند نتایج عمل جراحی ماستوپکسی را به همراه داشته باشد اما می تواند به عنوان یک تکنیک کمکی به کار گرفته شود. انرژی لیزر باعث انقباض پوست شده و موجب بالا رفتن و سفت شدن سینه ها می گردد.

اقدامات بعد از لیفت سینه

  • بعد از جراحی لیفت سینه ، سینه های شما با گاز پانسمان پوشانده می شوند و ممکن است لوله های کوچکی برای تخلیه خون و مایعات اضافه در محل های برش خورده قرارداده شود.
  • لوله هایی که در محل های برش خورده قرار گرفته اند طی چند روز از آن محل ها خارج می شوند و احتمالا پزشک با خارج کردن لوله پانسمان را نیز عوض می کند.
  • پستان ها تا دو هفته متورم و کبود هستند. احتمالاً در محل های برش خورده تا حدودی احساس درد خواهید داشت. در این شرایط می توانید از داروهای مسکن تجویز شده استفاده کنید.
  • برش های جراحی تا چند ماه به رنگ صورتی و قرمز همچنان پدیدار بوده و به مرور کمرنگ کی شوند.
  • در روزهای ابتدایی بعد از جراحی از کشش، خم شدن و بالا بردن و حمل اجسام خودداری کنید. به پشت یا پهلو بخوابید تا از حجم فشار بر سینه ها کاسته شود.

نتیجه لیفت سینه

ماحصل جراحی لیفت سینه ، بلافاصله پس از عمل قابل رویت می باشد ؛ البته نتیجه نهایی این عمل جراحی ، چند ماه پس از عمل و رفع کامل تورم بوجود آمده ، به وضوح قابل مشاهده خواهد بود.لازم به ذکر است که ورم ناشی از لیفت سینه و زخم های به جا مانده از عمل ، تدریجا و به مررور زمان از بین خواهند رفت.

ماندگاری نتیجه لیفت سینه

نتایج حاصله از جراحی لیفت سینه ، مادام العمر می باشد ؛ البته ناگفته نماند که برخی عوامل اعم از افزایش سن، افزایش وزن و غیره ؛ می توانند بر روی ماندگاری ماحصل این عمل جراحی تاثیر بگذارند. لذا توصیه می شود جهت افزایش ماندگاری نتایج حاصل از این پروسه ، موارد ذیل را مورد توجه قرار دهید :

  • جلوگیری از افزایش وزن
  • داشتن سبک زندگی سالم

هزینه لیفت سینه در تهران

هزينه جراحی لیفت سینه بسته به میزان وسعت عمل و تکنیک های به کار گرفته شده در آن متفاوت بوده و پس از مراجعه به مطب بهترین جراح سینه در شمال تهران دکتر کامران اسعدی و انجام بررسی های لازم قیمت نهایی مشخص خواهد شد.

دیدن دیدگاه ها

نوشته های تازه

جراحی بینی گوشتی

جراحی بینی گوشتی یکی از انواع اعمال جراحی بینی بوده که برای رفع عیوب مربوط…

6 روز قبل

جراحی بینی استخوانی

جراحی بینی استخوانی اصطلاحی است که برای رفع ایرادات بینی از نوع استخوانی ( غضروفی…

2 هفته قبل

مراقبت های بعد از جراحی بینی

نکته ای که باید به آن توجه ویژه داشته باشید این است که برای کسب…

3 هفته قبل

جراحی انحراف بینی

جراحی انحراف بینی یا سپتوپلاستی در راستای اصلاح فرم کج سپتوم انجام می پذیرد. سپتوم…

1 ماه قبل

اقدامات قبل از جراحی بینی

با توجه به اینکه رینوپلاستی یکی از عمل های زیبایی پرطرفدار در جامعه امروزی ما…

1 ماه قبل

پیکرتراشی

پیکرتراشی یک روش غیرتهاجمی است که با هدف رفع چاقی موضعی در نواحی گوناگون بدن…

2 ماه قبل