لیفت آندوسکوپیک صورت یکی از ایمن ترین و ساده ترین روش هایی است که می توان از آن در راستای لیفت صورت بهره برد و به کمک آن ، چین و چروک و افتادگی پوست صورت را برطرف نمود. دکتر کامران اسعدی ، بهترین جراح پلاستیک تهران ، برای کسب اطلاعات بیشتر و بهتر شما زیبا جویان ، مطلب زیر را تهیه نموده است ، توصیه می شود آن را با دقت مطالعه نمایید.

علل ایجاد کننده افتادگی پوست

عوامل بسیار زیادی هستند که در از بین رفتن جوانی و لطافت پوست انسان موثر بوده و زیبایی آن را دگرگون می سازند که نیاز افراد را به لیفت آندوسکوپیک صورت افزایش می دهند. از جمله این عوامل می توان به موارد زیر اشاره نموده:

  1. ژنتیک
  2. بالا رفتن سن
  3. استرس و تنش
  4. استعمال دخانیات
  5. تاثیرات جاذبه زمین
  6. رژیم غذایی نادرست و مصرف فست فودها
  7. محافظت نکردن از پوست در مقابل سوز و سرما
  8. قرار گرفتن های طولانی مدت در معرض نور آفتاب بدون محافظت از پوست

با لیفت آندوسکوپیک صورت چه مشکلاتی را می توان برطرف کرد ؟

  • بروز چین و چروک های سطحی و عمیق در اطراف چشم و لب
  • کم شدن حجم پوست و کاهش خاصیت الاستیسیته آن ( خاصیت ارتجاعی )
  • شل شدگی و افتادگی پوست روی گونه ها ، اطراف فک و چانه ( که موجب بروز غبغب می شود )
  • ایجاد خطوط سطحی و عمقی بر روی پیشانی ، اطراف دهان ( خطوط نازولبیال ) و چانه (خطوط ماریونت )

همه ما انسان ها دوست داریم جوانی و شادابی صورتمان برای همیشه حفظ شود ، منتها آنچه مسلم است ، عدم توانایی مان به منظور جلوگیری از روند پیری می باشد ، اما خوشبختانه با پیشرفت و ترقی دائم متدها و تکنیک های جوانسازی پوست می توان این روند را کندتر کرده و طراوت صورت خود را برای مدت بیشتری از عمر حفظ نمود. در این میان ، روش های مختلفی به منظور اصلاح اثرات سالخوردگی بر روی بافت های صورت تجلی یافته است که ماندگار ترین و موثرترین آن ها ، انجام روش های جراحی لیفت صورت می باشد ؛ یکی از همین روش های جراحی ، لیفت آندوسکوپیک صورت بوده که می خواهیم در این مقاله به آن بپردازیم.

لیفت صورت با روش آندوسکوپی

پس از کسب موفقیت و پیروزی در نتایج درمان بیماری هایی مثل ریه ، کلیه ، سینوس ، کیسه صفرا ، دستگاه گوارش و غیره با استفاده از آندوسکوپ ، امروزه عمل های زیبایی صورت به کمک این وسیله ، از تکنولوژی های نوین و رایج در عرصه جوانسازی صورت و بهبود اثرات سالخوردگی بر چهره افراد می باشد. جراحی آندوسکوپی صورت ، همانطور که از نامش پیداست عمل لیفتینگ صورت و اجزای آن ، با کمک یک پروپ کوچک به نام آندوسکوپ است که به اندازه مداد بوده و دارای یک دوربین به همراه چراغ قوه می باشد و جراح پلاستیک خوب و باتجربه دکتر اسعدی در تهران ، می تواند توسط آن بدون ایجاد برش بزرگ بر روی پوست صورت ، ناحیه درمانی را مشاهده کرده و عمل لیفت آندوسکوپیک صورت را انجام دهد. با توجه به کم تهاجمی بودن این متد ، نسبت به دیگر روش های جراحی لیفت صورت و البته تاثیرگذاری بالای آن بر روی ناحیه تحت عمل همچنین کم هزینه بودن آن ، بسیار مورد توجه قرار گرفته و از محبوبیت زیادی در بین اقشار جامعه بهره مند شده است. علاوه بر این ها ، بروز درد در این متد کمتر بوده و روند بهبودی سریع تر از دیگر تکنیک های جراحی لیفت صورت ، اتفاق می افتد. این تکنیک ، جزء جراحی های نسل سوم و چهارم لیفت صورت می باشد.

بهترین کاندیدای جراحی لیفت آندوسکوپیک صورت

جراحان پلاستیک در حال حاضر به دلیل پیشرفت های فناوری از آندوسکوپی برای بسیاری از اقدامات زیبایی مانند لیفت صورت و پیشانی ، ابدومینوپلاستی ، تقویت سینه و برخی روش های ترمیمی استفاده می کنند. جراحی زیبایی آندوسکوپی صورت برای بیماران با سلامت جسمانی خوب بدون بیماری فعال یا جدی و شرایط پزشکی قبلی انجام می شود. جراح در جلسه مشاوره با شما درباره روند جراحی و نتایج دلخواه صحبت خواهد کرد و اینکه آیا اندوسکوپی با توجه به شرایط جسمانی شما بهترین گزینه جراحی خواهد بود یا خیر.

کاربردهای لیفت آندوسکوپیک صورت

لیفت اندوسکوپیک یکی از روش های جراحی مینیمال و کم تهاجمی است که بهبود ظاهری و جوانسازی صورت را ممکن می سازد. جراح با استفاده از دستگاه اندوسکوپ و سایر ابزارهای کوچک مربوط به این عمل ، منافذ کوچکی روی پوست ایجاد کرده و از این طریق بافت های پوستی را ترمیم می کند. از جمله کاربردهای اصلی این روش برای کشیدن پوست و کاهش چین و چروک ، تنظیم شکل چهره و کمک به بازیابی و ترمیم پوست صورت است که در ادامه بیشتر توضیح می دهیم:

کشیدن پوست. با کشیدن و لیفت پوست با استفاده از روش اندوسکوپیک ، زیبایی و شادابی پوست صورت باز می گردد.
کاهش چین و چروک پوست. لیفت اندوسکوپیک باعث کم شدن چین و چروک های صورت شده و پوست را جوانتر و زیباتر می کند.

تنظیم شکل چهره. لیفت اندوسکوپیک می تواند باعث تنظیم چهره و اصلاح بینی ، گونه ، فک و ابرو شود.

کمک به بازیابی و احیای پوست. این روش باعث تحریک بافت ها به تولید کلاژن و الاستین می شود که دو فاکتور مهم در جوانسازی پوست هستند و به این ترتیب ، موجب بازیابی و احیای پوست شده و آن را سفت تر و جوانتر می کند.

لیفت اندوسکوپیک با سایر روش‌های جوانسازی صورت چه تفاوتی دارد؟

همانطور که می دانید متدهای مختلفی برای بهبود پوست و جلوگیری از علائم پیری وجود دارند. لیفت اندوسکوپیک تفاوت های عمده ای با سایر روش ها دارد که عبارتند از:

جراحی کم تهاجمی. تنها با ایجاد چند برش تغییرات مورد نظر اعمال می شوند.

نتایج طبیعی. با کشیدن پوست نتایج طبیعی و بازیابی پوست را به همراه دارد.

مدت بازیابی کوتاه. باتوجه به کم تهاجمی بودن این روش ، مدت زمان بهبودی کوتاهتری دارد و پس از مدت کوتاهی ، متقاضیان این روش زیبایی به روال طبیعی و زندگی روزمره خود باز می گردند.

عدم نیاز به جراحی های پیچیده. با تکیه بر دستگاه های کوچک و فناورانه ، فرآیند جراحی سریع تر و آسانتر می شود.
ماندگاری قابل قبول. این روش ماندگاری طولانی تری نسبت به سایر تکنیک ها دارد.

روش انجام جراحی لیفت آندوسکوپیک صورت

بهترین جراح پلاستیک تهران دکتر اسعدی ، طی لیفت آندوسکوپیک صورت ، به منظور رفع آثار پیری ظاهر شده در چهره فرد ، اقدام به ایجاد تعداد محدودی برش با طول بسیار کم ( یک یا دو سانتی متر ) در مناطق مورد نظر نموده و پروپ آندوسکوپ را از این برش ها وارد بافت پوست می نماید. به کمک دوربینی که روی این دستگاه وجود دارد ، مراحل جراحی بر روی مانیتور نمایش داده شده ، سپس در صورت لزوم بافت های اضافی و شل شده برداشته می شوند و عمل لیفت انجام می پذیرد. جراحی لیفت آندوسکوپیک می تواند در قسمت های مختلف صورت مانند پیشانی ( ابرو ) و گونه انجام گیرد که در ادامه هر یک را به صورت جداگانه توضیح خواهیم داد.

لیفت آندوسکوپیک گونه

دگرگونی های ناشی از پیری در دهه های 30 و 40 عموما در بخش میانی صورت ظاهر می شوند که بارزترین آن ها افتادگی گونه می باشد. همچنین آثار سالخوردگی قسمت میانی چهره ، تاثیر بسیاری در پیر به نظر رسیدن فرد دارد ، لذا برای بهبودی آن می توان از روش لیفت آندوسکوپی گونه بهره گرفت که تمرکز آن بر روی لیفت قسمت میانی صورت می باشد. طی لیفت آندوسکوپیک صورت علاوه بر رفع افتادگی گونه ، بخش تحتانی صورت یعنی گردن و غبغب نیز تا حدودی بهبود می یابد. افراد مناسب برای انجام این نوع عمل زیبایی کسانی هستند که در رده سنی 30 تا 50 سال بوده و پوست و عضله روی گونه آن ها دچار شل شدگی و نرمی شده است. همچنین خطوط عمیق نازولبیال و ماریونت در صورت آن ها پیداست.

روش انجام لیفت آندوسکوپیک گونه

لیفت آندوسکوپیک صورت می تواند بسته به صلاحدید پزشک ، طی بی حسی موضعی یا بیهوشی عمومی انجام پذیرد و از انواع عمل های سرپایی محسوب می گردد. جراح پلاستیک خوب و ماهر در تهران دکتر اسعدی ، با ایجاد چند شکاف کوچک ، پروپ آندوسکوپ را زیر پوست بیمار قرار می دهد و به کمک دوربین موجود بر روی آن ، تصاویری زنده به مانیتور ارسال می گردد. فوق تخصص پلاستیک ، به کمک تصاویر و ویدئوی ارسال شده می تواند تمامی اجزاء و ساختار داخلی صورت و دگرگونی های رخ داده در بافت های زیرین را بررسی نموده و با توجه به نیاز ، بافت های افتاده را جابجا و عمل لیفتینگ را انجام دهد. در انتهای کار نیز ، برش های ایجاد شده بخیه می شوند. مدت زمان لیفت گونه با اندوسکوپ بسته به میزان تغییرات مورد نیاز بیمار و وسعت عمل جراحی وی ، معمولا از 1 تا 4 ساعت متغییر است.

لیفت آندوسکوپی ابرو و پیشانی

لیفت اندوسکوپی ابرو که با نام لیفت اندوسکوپی پیشانی نیز شناخته می شود ، مربوط به یک سوم بالایی صورت می باشد که طی آن وضعیت ابروها و پیشانی فرد بهبود می یابد. در این تکنیک علاوه بر رفع افتادگی ابروها ، چین و چروک ها و خطوط عمیق پیشانی نیز تا حد زیادی برطرف می گردند. برخی از افرادی که دچار افتادگی در ناحیه ابرو هستند در پی فشاری که به پلک های بالایی می آید ، در آن ناحیه نیز دچار شل شدگی عضله می شوند و چهره آن ها خسته و غمگین دیده می شود. در چنین شرایطی به نظر می رسد که فرد نیاز به عمل جراحی زیبایی پلک دارد اما بهتر است بدانید که با انجام عمل بلفاروپلاستی مشکل وی برطرف نخواهد شد ؛ بنابراین به منظور رفع این نازیبایی ، عمل لیفتینگ ابرو مورد نیاز است که با توجه به این که روش لیفت آندوسکوپیک ابرو از تهاجم کمتری برخوردار است ، لذا می تواند گزینه مناسبی برای این افراد به شمار آید.

روش انجام لیفت آندوسکوپیک ابرو

طی لیفت آندوسکوپیک صورت نیاز است که جایگاه جدید ابروها علامت گذاری شود. بنا به نظر جراح معالج به کمک یکی از روش های بیهوشی کامل یا بی حسی موضعی ، عمل جراحی شروع خواهد شد. سپس بسته به میزان اصلاحات مورد نیاز ، با چند برش کوچک در قسمت بالا و اطراف پیشانی که در زیر موها ایجاد می گردد ، تغییرات لازم انجام می پذیرند. در این روش نیز با هدایت آندوسکوپ به زیر پوست از طریق این شکاف های کوچک ، میدان دید جراح پلاستیک تامین شده و می تواند به کمک ابزارهای مخصوص ، بافت های زیرین را از استخوان جدا و ماهیچه ها را در بخش بالاتری به کمک پیچ و منگنه های طبی و خاص تنظیم و تثبیت نماید. به این ترتیب ، پیشانی بالا کشیده می شود و موقعیت ابروها اصلاح می گردد. طی این روش ممکن است نیاز به برداشتن بخشی از بافت پیشانی باشد که در آن صورت این کار انجام می پذیرد و در نهایت برش ها بخیه می شوند.

فواید جراحی لیفت اندوسکوپی ابرو

  1. بهتر دیده شدن حالت چشم ها
  2. بهبود خطوط اخم و چین بین ابروها
  3. رفع چروک های پوستی روی پیشانی و پل بینی
  4. بالا رفتن ابروها و ایجاد ظاهری جوان تر و شاداب

✨ کانتورینگ ماندگار گونه با لیفت آندوسکوپی صورت ؛ توسط دکتر اسعدی جراح پلاستیک تهران

مزایای جراحی لیفت آندوسکوپیک صورت

  • از آن جایی که روشی کم تهاجمی است و نیازی به شکاف های بزرگ ندارد ، لذا ریسک آسیب به رشته های عصبی نسبت به جراحی های باز کمتر بوده و خطر بروز عوارض پس از آن در حداقل ترین وضعیت قرار دارد.
  • با توجه به کم بودن تعداد و کوچک بودن طول برش های مورد نیاز در این تکنیک ، بیمار هیچ گونه درد و ناراحتی پس از عمل لیفتینگ نخواهد داشت و کبودی ها و تورم در عرض یک هفته تا 10 روز بهبود کامل خواهند یافت.
  • خونریزی ، ورم و کبودی پس از عمل جراحی ، در این تکنیک بسیار کمتر از سایر روش ها است ؛ از این رو ، دوران نقاهت و مدت زمان مورد نیاز برای استراحت بیمار کوتاه بوده و شخص می تواند به سرعت به فعالیت های عادی زندگی خود بازگردد.
  • از دیگر مزایای لیفت صورت با اندوسکوپ ، پایین بودن هزینه آن نسبت به دیگر روش های جراحی لیفت صورت می باشد.

اقدامات قبل از جراحی لیفت آندوسکوپی صورت

  • از داروهای رقیق کننده خون به مدت دو هفته استفاده نکنید.
  • دو هفته قبل تا دو هفته بعد از جراحی ، مشروبات الکلی ننوشید.
  • چهار هفته قبل و چهار بعد از جراحی ، از استعمال محصولات دخانی بپرهیزید.
  • شب قبل از جراحی ، غذای سبک میل کنید و از 8 تا 12 ساعت قبل از عمل چیزی نخورید زیرا در روز عمل باید ناشتا باشید.

مراقبت های بعد از لیفت آندوسکوپیک صورت

  • فعالیت های شدید را پس از شش هفته به آرامی از سر گیرید.
  • تا چند وقت بعد از جراحی ، حرکت فک و چانه را محدود کنید.
  • آنتی بیوتیک و مسکن را طبق دستور پزشک مصرف کنید.
  • از چرخش گردن به تنهایی خودداری کنید و سر و شانه را همزمان بچرخانید.
  • دوران نقاهت لیفت آندوسکوپیک گونه کوتاه بوده و با گذشت 2 هفته ، بیمار می تواند به امور عادی زندگی خود بپردازد.
  • صورت به مدت 12 روز تا دو هفته بعد از عمل ، کبود و متورم خواهد بود ؛ این اتفاق امری طبیعی است و به تدریج فروکش می کند.
  • پس از انجام جراحی لیفت آندوسکوپیک گونه ، نیاز است که صورت بیمار به مدت 5 روز با یک باند فشاری پوشیده شود.
  • اکثر بیماران دو تا سه هفته بعد از جراحی ، می توانند فعالیت های روزمره و ورزش های سبک را پس از جراحی شروع کنند.

ماندگاری نتایج جراحی لیفت آندوسکوپیک صورت چقدر است ؟

نتایج این جراحی را بلافاصله بعد از عمل خواهید دید. مدت ماندگاری این روش ، بسیار طولانی بوده و حتی تا 10 سال نیز باقی خواهد ماند. البته با توجه به این که نمی توان جلوی روند پیری را گرفت ، اما مراقبت های مناسب و داشتن سبک زندگی سالم می تواند دوام این عمل را بیشتر و نشانه های سالخوردگی را به تعویق بیندازد.

معایب آندوسکوپیک صورت

از معایب لیفت آندوسکوپیک صورت می توان به موارد زیر اشاره نمود :

  • در شرایطی که میزان افتادگی و شل شدگی صورت زیاد بوده و نیاز به برداشتن مقادیر بیشتری از بافت پوست یا چربی باشد ، این روش کارامد نبوده و جراحی لیفت کلاسیک ( باز ) برای بیمار مناسب است.
  • در این روش افتادگی بافت ها و عضلات قسمت های تحتانی صورت مثل فک و غبغب در حد بسیار جزئی رفع شده و همچنین عمل لیفت گردن نیز طی آن امکان پذیر نیست.

هزینه لیفت آندوسکوپی در تهران

همانطور که بیان شد هزینه لیفت آندوسکوپیک صورت نسبت به دیگر روش های جراحی باز و کلاسیک کمتر بوده و میزان آن بسته به ناحیه تحت درمان و وسعت عمل متغیر می باشد. بنابراین ، برای آگاهی از هزینه لیفت اندوسکوپی ابرو یا گونه نیاز است که حتما به مطب پزشک خود مراجعه نموده و پس از مشاوره با وی نسبت به هزینه های عمل مطلع شوید.

دیدن دیدگاه ها

نوشته های تازه

ماموپلاستی

ماموپلاستی نام نوعی عمل جراحی ترمیمی پستان بانوان است که طی آن ، سایز سینه…

14 ساعت قبل

پیکرتراشی ورزشکاری

پیکرتراشی ورزشکاری یک پروسه زیبایی در اندام بوده که در صورت نارضایتی از اندام ،…

1 هفته قبل

جراحی پروتز سینه

بانوانی که از کوچک بودن سینه های خود ناراضی هستند می توانند به کمک جراحی…

2 هفته قبل

لیفت آندوسکوپی ابرو

لیفت آندوسکوپی ابرو ، تکنیکی است که می تواند ظاهری جوان و شاداب را در…

2 هفته قبل

جراحی لیفت صورت

جراحی لیفت صورت با هدف جوانسازی پوست انجام می شود و از طریق آن می…

3 هفته قبل

جراحی زیبایی گوش

افرادی که گوش هایی بیرون زده ، برجسته و نامتقارن دارند و به طور کلی…

3 هفته قبل